West-Brabant werkt door.
West-Brabant werkt door
In het formulier zijn velden niet ingevuld, die verplicht zijn.

Commercieel

Ben je al langere tijd op zoek naar werk? Loop je er tegenaan dat je geen (passend) diploma hebt? Merk je dat je de werkervaring mist? Lijkt het je leuk om te werken als klantcontactmedewerker? Dan maken wij graag kennis met jou!

Klantcontact

  • Je werkt bij een van de deelnemende organisaties (20 uur per week);
  • Je volgt in die periode de mbo3-opleiding contactcentermedewerker (8 uur per week);
  • Jouw werkgever betaalt volledig de mbo3-opleiding en je krijgt reiskostenvergoeding;
  • De leer- werkplek is gedeeltelijk betaald, na 2 tot 6 maanden kom je bij Ocaro of de opdrachtgever op contract. Dit verschilt per opdrachtgever.

Werken
Telefonische vragen klantgericht beantwoorden en anderen écht verder helpen. Met een goede begeleiding in de praktijk en de mbo3-opleiding leer je dit mooie vak. We noemen het heel bewust een vak. Hoe fijn is het als jij straks het verschil kunt maken met dat goede klantgesprek.

Leren
Tijdens de opleiding leer jij alles over waardevol klantcontact via telefoon, aan de balie en via verschillende online kanalen. Maar ook vakken als persoonlijke presentatie, Nederlands, Rekenen, Marketing en Engels komen aan bod. Wij werken hiervoor samen met het ROC.

En na de opleiding?
Na de opleiding kan je aan de slag als contactcentermedewerker. Je leert hoe je klanten of inwoners op een klantgerichte manier verder kan helpen. Dit kan je natuurlijk goed toepassen in een functie aan de telefoon of achter een receptie. De vraag naar klantcontact medewerkers blijft groeien (UWV, 2020). Medewerkers klantcontact (ook contactcentermedewerker genoemd) zijn het eerste aanspreekpunt voor een organisatie. Zij zijn belangrijk voor de klantenbinding en voor de klanttevredenheid. Je kan aan de slag in allerlei sectoren, denk bijvoorbeeld aan groothandels, webwinkels, banken en verzekeraars, de overheid en de zorg. Mensen kopen steeds vaker bij webshops en hebben contact met bijvoorbeeld de overheid, bank of energieleverancier via het internet. Daarvoor leer je in onze opleiding ook hoe je met klanten of inwoners communiceert via het web (social media).

Henriëtte Nienhuis: "Ik heb mijn zelfvertrouwen terug en zie ook de toekomst weer met vertrouwen tegemoet. Ik straal weer!"

Danny Verberk: "Als ik kijk naar hoe ik op de opleiding kwam en hoe ik er nu bij zit, dan is dat een enorm verschil. Ik heb weer een baan en doel in mijn leven. Ik voel me weer een volwaardig mens!"

Linda Scheffer: "Als je een traject zoals dit gaat volgen, grijp de kans dan met beide handen aan en ga ervoor. Het loont!"

Meer informatie?

Kijk op de website van Ocaro of neem contact op met Milan Coulanges, opleidingscoördinator Ocaro. Dat kan via 0313-654240 of milan@ocaro.nl.